יום חמישי, 12 בדצמבר 2013

מאפינס לשבת חורפית

מאפינס הם ככל הנראה אחת מהעוגות הקלות ביותר להכנה. אין הקצפות ואין קיפולים, יש רק עיסה אחת שמערבבים, מחלקים לשקעים בתבנית, שולחים לתנור ותוך 15 דקות כל הבית מתמלא בריח מאפה מתוק ואפשר להתנפל על התוצאות החמימות. 
מצד שני, הפופולריות הרבה של מאפינס גרמה לכך שיש הצפה של מתכונים והכי גרוע - מתכונים שלא מבחינים בהבדל בין קאפקייקס למאפינס. בעוד לקאפקייקס יש מרקם דחוס ויבש יותר, מאפינס אמורים להיות נימוחים ורכים ומתמסרים לנגיסה. רבים מהמתכונים למאפינס שניסיתי הפיקו גרסאות אמנם טעימות, אך לא קולעות למטרה מבחינת המרקם והנימוחות. 
בסופו של דבר זו לא נוסחה כל כך מסובכת, פשוט צריך להקפיד על איזון בין הרכיבים היבשים לרטובים במתכון. עזבו אתכם מעיסת מאפינס עבה ויציבה, אם העיסה שלכם קצת מיימית ורכה אתם בכיוון הנכון.
סוף השבוע החורפי והקר הוא הזדמנות מצויינת לשלוף את מתכון המאפינס תפוחים ואגסים עם רמז לקינמון ואגוזים, אני מבטיחה לכם שהמגש לא ישרוד אפילו חצי שעה מחוץ לתנור מבלי להתרוקן לגמרי..

נצטרך עבור עיסת המאפינס:
1 ביצה
חצי מיכל שמנת חמוצה
רבע כוס שמן 
2 תפוחים ו-2 אגסים חתוכים לקוביות קטנטנות
1.5 כוסות קמח תופח
חצי כוס סוכר
רבע כפית מלח
1/2 כוס צימוקים בהירים

מערבבים את הרכיבים לפי סדר הרשימה - מקציפים מעט את הביצה ומוסיפים אחריה רכיב רכיב. בוחשים מעט אחרי כל הוספה רק עד איחוד העיסה וממשיכים לרכיב הבא.
מחלקים לשקעים בתבנית מאפינס. אפשר למלא את השקעים, זו לא עיסה שתופחת הרבה בזמן האפיה ולא תגלוש לכם לצדדים.



נצטרך עבור עיטור קינמון:
1 כפית קינמון
1/4 כוס סוכר חום דמררה
1/4 כוס אגוזי מלך קצוצים
3 כפות שמן

מערבבים את כל הרכיבים עד קבלת תערובת מבריקה ודביקה אך פירורית.
מפזרים כף מעל כל מאפינס בתבנית. לא דוחפים את התערובת לתוך העיסה, היא כבר תשקע קצת מעצמה.

מכניסים את המאפינס לתנור שחומם מראש ל-175 מעלות. אופים כ-15 עד 20 דקות. בודקים עם קיסם האם מוכן. אתם כבר תריחו את ריח הקינמון והתפוח המופץ בכל הבית ותדעו שהגיע הזמן  להוציא מהתנור....



הצעות הגשה:
כוס תה או קפה ואתם מסודרים. 
שימו לב למרקם הנימוח והרך של המאפינס, עם הניגודיות של האגוזים והקינמון. ועכשיו תגידו לי, מה אתם מעדיפים - את המאפינס הקשים והדחוסים שהורגלתם אליהם עד עכשיו?



בתיאבון ושיהיה לנו סופ"ש חמים ונעים :-)

אל תשכחו לספר לי אם הכנתם ואהבתם, ומה המתכון המנצח שלכם למאפינס בעלי מרקם מנצח? אשמח לקבל הצעות, שאלות, הערות וכל דבר אחר שמתחשק לכם לכתוב לי!

2 תגובות:

  1. האמת שאני פחות מתחברת לפירות מבושלים/אפויים אבל מזג האוויר הקר והתמונות המדהימות ממש עשו לי חשק!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם חותכים את הפירות קטן קטן לא מרגישים את המרקם שלהם במאפה, אלא רק את הטעם :-)

      מחק